پاسخ میراث فرهنگی ابرکوه  به  مطالب انتقادی  در مورد  سرو ابرکوه در یزدفردا :

وظیفه مدیریت و حفاظت سرو بر عهده میراث فرهنگی نیست

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:بعد از ذکر مشکلات سرو ابرکوه در ویژه نامه کیهان بدون ذکر نام ازارگانهای ذیربط و به ویژه تیترچند شماره گذشته این ویژه نامه با عنوان آقای رئیس جمهور سرو ابرکوه را دریابید و همچنین چند مطلب در سایت خبری یزد فردا که با زتاب های بسیاری در بین علاقه مندان در سطح کشور ایجاد نمود اداره میراث فرهنگی ابرکوه  نسبت به ارسال جوابیه اقدام نموده اند  که ضمن تشکر از توجه و واکنش جناب محمد علی اکرمی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه  به افکار عمومی ،عینا منتشر می گردد:

پاسخ میراث فرهنگی ابرکوه  به  مطالب انتقادی  سرو ابرکوه در یزدفردا و دیگر رسانه ها:

باسلام
باتوجه به درج مطلبی درخصوص سروابرکوه که در بعضی از سایت ها و رسانه ها ذکرچند نکته حائزاهمیت می باشد که ذیلاً به آن اشاره میگردد.
لذا خواهشمند است اطلاع رسانی لازم انجام دهید.

1- براساس آئین نامه اجرائی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، کلیه آثار موجود درمناطق چهارگانه محیط زیست می تواند درفهرست آثارملی به ثبت برسد ولی مدیریت وحفاظت از آثاردرمناطق چهارگانه به عهده سازمان محیط زیست می باشد که دراین راستا باتلاشهای متعدد درخت سروکهنسال ابرکوه در سال 87 به عنوان سومین اثرطبیعی درفهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

  • لذابا عنایت به تعیین حدود وظائف، این اداره هیچ گونه دخالتی درامرمدیریت وحفاظت سرونداشته است.  و هیچ گونه طرحی در حریم این اثر از طرف میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اجرا نگردیده است.

2- طی چند ساله اخیر بالغ بر1.500.000.000 ریال ازطرف این اداره کل بامشارکت شهرداری درخصوص ساماندهی محوطه سرو ومحله پشت آسیاب که درمجاورت این اثرمی باشد هزینه گردیده است.

3- باتوجه به اهمیت درخت سروابرکوه علاوه بر ثبت آن در فهرست اثار ملی پیگیری ها به منظور ثبت جهانی ان در حال انجام می باشد.

4- بمنظورمعرفی هرچه بهتراثرمذکورطی چند ساله اخیردرچندین نوبت نسبت به چاپ بروشور، کارت پستال، پوستر و... اقدام گردیده، همچنین جهت تهیه مستندهای درخت پارسیک، صبح آمد و.... هماهنگی ومساعدت گردیده است.

5- ازسوی این اداره پیشنهاد برگزاری همایش سرومطرح که با توجه به پیگیریهای بعمل آمده موضوع در سفرهای شهرستانی استاندار محترم موردتصویب قرارگرفت که انشاءا...با همکاری سایرارگانها از جمله فرمانداری، شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد.


محمد علی اکرمی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا